Zawieszenia hydrauliczne a hydropneumatyczne – informacje, definicja

Czym są tzw. zawieszenia hydrauliczne a także czym się różnią od zawieszeń hydropneumatycznych? Czy są to terminy, które możemy stosować zamiennie?
Na początek nieco słów wyjaśnienia.

Zawieszenie hydrauliczne

Autor: Renault

Hydraulika i hydropneumatyka to dwa całkowicie odmienne terminy! Zawieszenie hydrauliczne jest to wyjście, w którym amortyzatory tradycyjne zastąpione są przez tak zwane siłowniki. Charakterystyczna budowa hydraulicznego zawieszenia pozwala takowym wozom realizować efektowne podskoki, przez co częstokroć nazywane są one mianem „tańczących wozów”. Takowych rozwiązań nie spotyka się w fabrycznych wozach – poza indywidualnymi modyfikacjami. Natomiast hydropneumatyczne zawieszenie jest to system, jaki kojarzony jest głównie z czterokołowcami francuskich marek.
Zawieszenie hydrauliczne oparte jest o działanie specjalnej pompy (najczęściej jest to zębata pompa), jaka jest oparta o elektryczny silnik zasilany akumuLatorami ulokowanymi w bagażniku pojazdu. Tryby tej pompy wzajemnie się napędzają – motor daje moc cylindrowi jednej z nich, to natomiast napędza następne koło. Trzeba dodać, że oba koła przesuwają kanałami olej do tzw. siłowników hydraulicznych (zainstalowane tam są w miejsce amortyzatorów), co pozwala na prawidłowe funkcjonowanie poszczególnych części układu.

Kliknij ten odsyłacz, a wtedy zdobądź więcej szczegółów (http://www.autopart.pl/akumulatory-semitrakcyjne) w kontekście rozpatrywanej w tym materiale treści. Otrzymasz wtedy większą wiedzę.

W wypadku hydraulicznego zawieszenia jedną z ogromniejszych ułomności jest niewątpliwie brak opcji poruszania się takim wozem po drogach publicznych.

Z uwagi na to, że jest to indywidualna przeróbka indywidualna, trudno mówić tutaj o homologacji na takowe auto – co za tym idzie, wóz tego typu nie powinien być legalnie wykorzystywany na drogach publicznych.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*