
Opona zimowa określana jest w ten sposób, z powodu tak zwanych lamelków, które są odpowiedzialne za przyczepność na śniegu. charakteryzuje się dość małymi i wysokimi klockami – bieżnik ma grubość zazwyczaj większą niż 11 milimetrów. Oponawydaje sięjakby „pocięta” rozmaitymi większymi wgłębieniami i mniejszymi kanalikami. Zapewniają one właściwe odprowadzaniewilgoci. Przy tym, wgłębienia są odpowiedzialne za wysokąszybkość przejazdu przez głębsza wodę. Miękka mieszanka, czyli bieżnik opony zimowej powinien uginać sięprzy nacisku palców, zapewnia bardziej godną zaufania przyczepność w niskich temperaturach. Spis produktów znajdziesz na stronie: Opony dostawcze letnie
Opona letnia, w odróżnieniu od opony zimowej nie ma lamelków. elementy, które mają kontakt z asfaltem posiadają raczej większą powierzchnię, są za to trochę niższe. Nowe opony mają zazwyczaj od 6 do 10 milimetrów głębokości bieżnika. wgłębień może być mniej lub więcej, a jest to zależne od przeznaczenia opony. Mieszanka odznacza się dość znaczną twardością, na pewno jest tak, kiedy porównamy je z zimówkami.
Jeśli chcesz uzyskać większą ilość informacji na omawiany temat, kliknij na ten odnośnik tutaj (http://www.canexpol.pl/wspolpraca/), a znajdziesz tam wiele interesujących informacji.
Artykuł dzięki uprzejmości:

A jak się odnosi do tego mieszanka gumy a temperatura? mnóstwo ludzi to niweluje, a tak naprawdę to bardzo istotny wyznacznik. Można powiedzieć, że powinniśmy być zobligowani zmieniać ogumienie aż cztery razy w ciągu. Tak, to może dla niektórychniepojęte, ale właściwie byłoby, gdybyśmy to uskuteczniali na zimę, na wiosnę, na lato oraz jesień, łącznie składa się to w trzy komplety. Dlaczego?
Letnia opona zapewniająca optymalna przyczepność w temperaturach między 10-20 stopni Celsjusza, nie spełnia swojego zadania w temperaturach wyższych niż 35 stopni. Z kolei opona która może zagwarantować przyczepność przy temperaturze asfaltu w graniach około 40 stopni Celsjusza, będzie się ślizgała przy temperaturze niższej niż 20 stopni. Jak to rozumieć? Im gorętsze letnie dni tym powinniśmy zakładać ogumienie, niż te, na których jedziemyprzykładowowiosną.