
Nikomu nie trzeba tłumaczyć, jaką rolę odgrywa zawieszenie pojazdu.
Sprężyny progresywne działają trochę inaczej niż zwykłe. Są elastyczne i sprawnie dopasowują charakter pracy do konkretnej sytuacji. Komfort jazdy maleje, jeśli sprężyny są gęsto rozmieszczone i w dodatku krótkie, a takie rozwiązanie ma większość pojazdów. Nowoczesne sprężyny mają ciekawą strukturę: nie są równomierne, są zwężane, odstępy między zwojami też są odpowiednio rozróżnione. W ten sposób także przy niskim zawieszeniu zwiększa się komfort podróży.
Czy warto wybierać progresywne sprężyny?
Niektórzy mówię, że taki tym sprężyn jest jeszcze nietypowy i niekoniecznie uznają ich funkcje. Producenci obecnie nie montują takiego rozwiązania w autach, więc sprężyny progresywne funkcjonują wyłącznie jako dodatkowe części. Kłopotem bywa to, że samochody są stabilne w inny sposób na zakrętach. To prawda, że, ich działanie jest inne zależnie od sytuacji. Samochód (miałeśstłuaczkę i otrzymałeś zaniżone odszkodowanie oc – skontaktuj się z nami inaczej reaguje na skręty w różne strony, inaczej działa hamując. Trzeba się oswoić ich działania i zrozumieć, jak kontrolować samochód.

Montaż
Jeszcze jedną różnicą między sprężynami progresywnymi a tradycyjnymi jest rozróżnienie na część górną i dolną. Trzeba zainstalować je w warsztacie, bo niekoniecznie mamy odpowiednią wiedzę. Specjalista ma zamontować sprężyny w dobrym kierunku, aby mogły działać jak trzeba.
Oprócz tego przepisy są takie same, jak przy montażu sprężyn tradycyjnych: wymienia się je parami, te same części na jednej osi.
Wymiana sprężyn
Przy okazji można zwrócić uwagę, że regularne sprawdzanie zawieszenia i wymiana sprężyn są niezbędne. Można przeprowadzić dokładny przegląd zanim nadejdzie zima, aby nie bać się wypadków. Sprężyny korodują w zimowych drogowych warunkach, a sól, która jest rozsypywana przede wszystkim ma szkodliwe działanie.